Home

Fästa trådar stickning

HUR MAN FÄSTER TRÅDAR MEDAN DU STICKAR. 9 februari, 2018 21 mars, 2019 jorge. I den här handledningen ska vi visa hur man fäster en garnände i stickningen medan man fortsätter sticka. I en del handledningar föresär man att man stickar med båda garnändarna tillsammans i två eller tr Hur du fäster trådar i din stickning. 9 november, 2017 0 av mikael ♦ I. Hur du fäster trådändarna i din stickning Klicka här för garnet: https://www.garnaffaren.se/smart Klicka här för nålar: https://www.garnaffaren.se/stramaljn%C3%A5lar-6st-per-kart När jag fäster tråden i strumpor i resåren fäster jag med vassa nålen längs med ribbningen, syr tråden genom sig själv och byter riktning. Hittills har fästningarna hållit. Och Gunnel har inte kommit och granskat. Fast hon skulle vara hjärtligt välkommen! Upplagd a

HUR MAN FÄSTER TRÅDAR MEDAN DU STICKAR - Blogge

Hur du fäster trådar i din stickning Fredrika på vinde

1. I denna DROPS video visar vi hur man stickar mosstickning fram och tillbaka. Varv 1 (rätsidan): 1 rät maska, 1 avig maska. Varv 2 (avigsidan): Sticka en rät maska över den aviga maskan och en avig maska över den räta maskan
  2. 2016-jan-22 - Denna pin hittades av TC Sedef Özergin. Hitta (och spara!) dina egna pins på Pinterest
  3. Fästa trådar är väl ingens favoritverksamhet, men man kan förekomma det hela genom att fästa trådarna under tiden man stickar. Tänk däremot på att alltid mäta din stickning hängande och inte liggande - det faktiska måttet på plagget blir när det är på, dvs hängande
  4. Bästa sättet är att ta med garnet upp under stickningen gång, utan att klippa av vid färgbyte. Men visst kan Du fästa dem snyggt ändå, fäst en liten bit upp och neråt. Du kan också fästa dem in mot varvet en aning. Hoppas att Du förstår hur jag menar, ibland är det lite svårt att få fram hur man menar
  5. Övr.Fritid Stickning, hur fäster man trådar? Posta ny tråd Trådstartare Klockmalvan; Startdatum 17 Feb 2013; K. Klockmalvan. Trådstartare 17 Feb 2013 #1 Har stickat en babyfilt! Finns det någon ruskigt bra metod för att fästa trådar.
  6. 2017-aug-09 - I denna video lär du dig att göra en ögla, luftmaskor och fastamaskor. Behöver du hjälp med att komma igång att virka skriv till mig så ska jag försöka hjälp..
  7. Välkommen till DROPS Design! Här hittar du mer än 120.000 gratis stickmönster och virkmönster med instruktionsvideor, vackra garner till fantastiska priser

Stickning - fästa trådar - YouTub

1. Inom stickning finns det olika sätt att öka 1 maska och det är viktigt att känna till dem, så att när du stickar kan välja den som passar bäst i det arbete du stickar på.Eftersom de är olika, så kommer de att se olika ut. Du kommer här att få se dem och hur du gör dem. Omslag. Det här är utan tvekan den enklaste ökningen
  2. Om du har lämnat maskor från bakstycket på en lös tråd ingår dessa i det antal maskor som skall plockas upp, annars plockas samtliga upp från halskanten. Med nytt garn hämtar man då upp dessa maskor i det yttersta/sista varvet och stickar fyra räta varv innan man maskar av och till slut fäster tråden, likaså vad gäller framkanter (mer om sömmar, kanter och montering hittar du här)
  3. Fäst den sista öglan i arbetet genom att sticka nålen genom den här knölen - om inget annat sägs sticks nålen alltid under garnet, inte genom det. Vänd arbetet så att du fortsätter på avigsidan. Om den sista maskan i sista varvet är en väldigt lång maska kan du behöva sticka nålen under en eller annan tråd på baksidan av maskan
  4. gamla sjal behövde jag bara leta reda på var jag fäst tråden efter avmaskningen, försiktigt peta upp stygnen och börja dra i tråden

Linn från Garnaffären visar hur man fäster trådar snyggt

1. o ruta. Gör flera rutor som startrad. Sedan plockas det upp maskor längs sidorna på två rutor och det stickas en ny..
  2. Not: Exempelmeningarna kommer i huvudsak från svenska dagstidningar, tidskrifter och romaner. Soldaterna älskade att blåsa upp ballongerna och fästa dem på målen av papp.; Kirurger kunde dock senare fästa tillbaka fingret i en tre timmar lång operation som beskrivs ha varit extremt svår.; Men: jag har ingen konkret föreställning att fästa rädslan i
  3. Fäst trådar, fläta eventuellt en snodd av uppläggningstrådarna. Tvätta vantarna, filta dem lätt vid behov. Boken ger också tips om hur man klipper i stickningen och fäster trådar - man helt enkelt knyter ihop dem och låter några centimeter av ändarna hänga på insidan

Förhoppningsvis hittar du information, länkar till filmer och annat som du kan ha användning av på textilslöjden. Tycker du att filmerna går för långsamt eller snabbt kan du klicka på kugghjulet när du startat en film och där ändra hastigheten. Detta fungerar bara när du ser filmer på datorn. Varför slöjd? Bedömning Slöjdbegrepp Redskap Materia Ja, då finns det flera sätt att börja på nytt nystan och fästa trådarna mitt i stickningen. Vilket du väljer beror på vilken sorts garn du har, hur din stickning ser ut och vad som passar dig bäst. Du kan nämligen göra hur sjuttsingen du vill, för det finns ingen annan som för befälet över din stickning Fäst arbetet på något sätt. På bilden har jag förankrat den med en blomkruka. Placera trådarna så att varannan är ljus och var annan mörk. Arbeta med den yttre tråden, antingen den längst till vänster eller den längst till höger. Jag brukar alltid börja med den vänstra tråden. Lär dig ramsan: över - under - tillbaka. 2

Sparad från scontent-arn2-1.xx.fbcdn.net. Stickningsmaskor. Fästa trådar på sticka Stickningen växer fort bara en rand till. Men sen kommer vi till det tråkiga, fästa trådar. Har fäst alla trådar inne i ärmarna, så nu är det bara några kvar.

DROPS Design 20.04.2015 - 18:21:. Bonjour Chantal, vous avez placé 6 marqueurs pour le poncho 110-20, vous tricotez d'abord les mailles entre le marqueur 1 et le marqueur 3 sur l'aiguille (entre les ouvertures) - mettez toutes les autres mailles en attente, placez ensuite les mailles tricotées sur un arrêt de mailles, reprenez les autres mailles et tricotez la même hauteur qu'entre les 2. Kom och prata stickning med mig . Så det är ett utmärkt projekt att öva flerfärgsstickning med. Möjligen kan den som avskyr att fästa trådar vara tvungen att även öva tålamodet en smula men där är mitt råd att fästa under tiden och inte spara alla till slutet Publicerat i Fästa tråden, Filmer, Sy i en linje, Symaskinen. SLÖJD - Fäst på symaskinen. Publicerad på 25 januari, 2014 av Monica Arnklint. Stickning och virkning med många tips och idéer; Verktygsväggen - med mycket inspiration till träslöjden Enkel stickning är ett bra alternativ om du vill laga ett rakt, Tryck sedan ner tråden så att den ligger vid roten av piggarna (bild2). Att fästa är kansken den mest invecklade delen av projektet, i alla fall är den svårast att förklara

Vilken nål ska jag välja? | Slöjd på Atheneskolan

knappmakerskan: Fästa trådar i sticka

29.Ağu.2019 - Hur du fäster trådar i din stickning - YouTub Avsluta genom att fästa den lösa tråden som även den dras in i maskorna. Tags: Grundkurs i tvåändsstickning , Sollentuna slöjdgille , vantar This entry was posted on tisdag, mars 12th, 2013 at 15:14 and is filed under Stickning , Tvåändsstickning Stickning. Stickning är en textil teknik där man framställer med hjälp av tråd eller garn textila produkter. Där ingår det uppläggning, avmattning, räta och aviga maskor, öka och minska antalet askor, byta garn, fästa trådar, räkna ut stickfasthet och blocka arbetet Hur fäster man när man byter färg eller avslutar på stickning och virkning? Tycker bara det går upp! Just nu gör jag mormorsrutor, men har inget smidigt sätt att fästa på, såg på en sida att man kunde låta tråden följa med virkningen utan att fästa.. men tycker inte det blir lika bra

Jag har samlat ett par av mina bästa garntips, som kan göra stickningen och virkningen lite lättare och roligare. Virka eller sticka med dubbel tråd från ett nystan. och därmed få en färggrann kreation av det Den magiska knuten är också bra när du vill undvika att fästa ändar eller när två färger ska bindas ihop. 4 Helt klart är koftan Siri en stickning som man engagerar sig i. Det fanns inga delar att sy ihop, bara några trådar att fästa men knäppningen behövde göras i ordning. Jag stickade koftan på rundsticka och hade lagt till 6 maskor mitt fram till en så kallad steek Fäst alla trådar på dockan och pressa. Sy ihop dockan mitt bak med smygstygn. Sy med dubbel tråd eller knapphålssilke. Stoppa upp bomull i huvudet och trä nålen runt halsen genom alla maskorna ett par varv. Dra till tråden ordentligt och fäst. Sy ett par små sömmar med efterstygn för armarna (se teckningen) fästa trådar (weave in ends) bekantskap med att läsa beskrivningar; Jag rekommenderar att någon som är van vid stickning är i närheten. I vårt fall behövdes bekräftelse på att maskor inte hade tappats, hjälp att fånga upp dom när de väl tappades och dylikt Upprepa diagrammet tills arbetet mäter 19 (20) cm från mönsterstickningens början. Fortsätt sticka enbart med naturvitt garn och sticka *2 rm, 2 rm tills.* tills det återstår 10 m. Ta av garnet, trä det genom rest m, dra till och fäst väl. Fäst trådar i mössans kant. Fukta lätt, forma/ spänn ut och låt lufttorka

Lär dig att maska av din stickning - YouTub

1. Man kan använda alla färger, och man behöver inte bry sig om att fästa alla ändar, man lägger ändarna omlott istället. Man stickar med dubbelt garn, och ibland kan man behöva lägga ihop tre trådar om grovleken inte räcker till. Eftersom trådarna kommer från olika nystan hamnar skarvarna på olika ställen
  2. Klipp och fäst tråden. VARV 2: Byt till Muskat. Virka 1 fm i den mittersta av de 3 första halvst på v, * 10 st om lm-bågen, hoppa över 1 halvst, 1 fm i nästa halvst, hoppa över 1 halvst *, upprepa *-* v runt och avsluta med 1 sm i första fm i början på v. Klipp och fäst tråden. Lycka till! Carpe Die
  3. a tovade bollar. -Jag sparar i alla fall de småsnuttar av ullgarn som blir över när man fäster trådar

Blogg om garner, stickning, virkning och krokning Ugglemössa Masktäthet: 19 maskor på 10 cm med stickor 4 mm. Jag använde Rowans Cork som är 95 % merino och 5 % nylon. På ett 50 grams nystan går det 110 meter och det garnet är fylligt för det ä

Stickning för nybörjare: lär dig sticka med hjälp av

Fästa trådar? En fråga till er som stickat mycket med fler färger tidigare: Hur gör ni vid färgbyte? I mönstret jag har står det att man sticka in de lösa trådarna. Räcker det? Och hur gör man det? Jag har låtit de första trådarna hänga, och knutit och fäst Min första spetsstickning blockad och klar. Eller nja har några trådar kvar att fästa loss på. Stickad i ca hundra år med Sandnes alpacka/silke 3 nysta plus de 7 sista varven i Kornblå Marks och Kattens Alpacka/silke. Stickor Addi 3,75 mm. Blockad på barnens bilmatta under vår dubbelsäng av bibbishantverk i Stickning, Välgörenhet, Virkning Etiketter:Stickning, stickning. välgörenhet, Virkning Undrar varför man ständigt lägger färdiga arbeten åt sidan och ska fästa trådarna sedan Alla trådar är fästa, alla knappar är ditsydda! Vissa brukar tydligen lägga bort sitt jobb när den är färdigstickad för att de inte orkar fästa trådarna. Jag blir helt tvärtom. Jag vill snabbt se det riktiga resultatet utan alla fula trådar så när det närmar sig slutet lägger jag på ett extra kol. Nej jag vet att den inte är. Stickning Inläggsnavigering ← Äldre inlägg. Dew drops shawl klar. Publicerad av Nickelilltroll. 0. Min första spetsstickning blockad och klar. Eller nja har några trådar kvar att fästa loss på. Stickad i ca hundra år med Sandnes alpacka/silke 3 nysta plus de 7 sista varven i Kornblå Marks och Kattens Alpacka/silke

Stickning- kan ngn vänlig själ hjälpa nybörjare? Ons 14 nov 2012 09:44 Läst 2167 gånger Totalt 5 svar. Pirum. Visa endast Ons 14 nov 2012 09:44 Har stickat en randig halsduk med breda ränder och har nu typ 30 lösa trådar att fästa.. 2017-dec-18 - Jag har stickat en randig babyfilt i bomullsgarn och för att slippa fästa trådar efter varje färgbyte lät jag tråden följa med upp till n.. Har massor på gång ju. Detta är ungefär hälften av vad jag har på gång. På de stora feta stickorna (nr 20) sitter det början på en trekantssjal i Viking Balder. Den ska med ut på marknad i november/december. Till höger högst upp i bild så ligger tre klara men inte ihopsydda och fästa babymössor och en påbörjad i alpackagarn Nu tog väl stickningen knappast 19 månader, vi snackar låååånga perioder av UFO-dvala här. Nu har den legat i träda i minst ett halvår, efter att ha satt tummaskorna på en hållare. Ironiskt nog kvarstod kanske två-tre timmars jobb när jag väl tog tag i den i veckan Jag ska plocka fram maken ur gömmorna och fästa trådar Perfekt liten stickning att ha med sig i väskan. De här sockorna kan man också med fördel sticka med restgarner och randa hej vilt. Jag försökte med att mannen kunde fästa lite trådar när jag var på jobbet. Han lyfte bara på ögonbrynet. Undrar vad han menade

Fästa trådar på stickning & virkning? : Gör det själv

Jag vill korsbefrukta formatet fanzine med stickning, med fokus på det egna skapandet. Nummer 1 av Smörhönan Fanzine kommer att släppas under augusti 2020. Publicerad 13 november, 2019 av Anna Baue Det var exakt lika många trådar att fästa runt axlar och ärmisättning som till vuxen så det känns lite som att koftan vid axelpartiet till 50% består av trådar. Montera, fästa och sy knappar är ungefär det tråkigaste jag vet så jag var alldeles svettig i slutet Alla trådar är fästa. Jag gjorde en betydligt bredare sömsmån på framstycket och fick bort en del av överskottsvidden ovanför bysten. och garnet räckte. Den färdiga koftan väger betydligt mindre än jag hade förväntat mig, endast 460 gram Skapa en ny tråd; Virkning, stickning och tovning del 6 Tis 13 jan 2009 20:09 Läst 51604 gånger Totalt 1611 svar. Kakan8­3 Visa endast Tis 13 jan 2009 20:09. Stickning och virkning. Nu är sjalen klar som man kan ha året runt. Blev riktigt fin. Denna modell kan du beställa av mig i valfri färg

Fair-isle vanten var jättekul att sticka även om det belv en hel del trådar att fästa på slutet. Här är lite bilder att titta på. Jun 5, 2006 11:05:06 AM | Fair Isle stickning , Vanta nu har jag stickat ut ett nystan är det bara att börja med det nya eller måste jag göra på nåt speciellt sätt

Men så icke i sommar. Jag harvar istället på i sakta mak med min stickning. En revolutionerande uppfinning , som varit känd länge för alla som är vaknare än jag, är bambustickorna. Himmel och plättar så bra det är. Och för den som undrar så nej jag har inte fäst trådarna på den förra laddningen jag visade upp Detta är en enkel stickning som passar bra framför TV:n och som inte kräver någon direkt tankeverksamhet. Jag hade ett merinoull garn och ett alpacka garn liggandes som blev en fin kombination. Men ta vad som passar varför inte två helt olika färger. MÖNSTER Lägg upp 75 m med två trådar på rundsticka 5 Jag ska bara fästa två trådar, tvätta och spänna ut. Så jag var tvungen att hitta ett nytt bra VM-projekt. Slätstickat? jotack. Okomplicerat? låter bra. Nåt med fotboll? om det går, så! Upplagt för VM-stickning. För ett tag sedan provade jag ju att sticka ihop remsor, resultatet blev en grytlapp Helt plötsligt tog jag mig för att fästa trådar på en hög jag haft liggande ett tag. Jag hade stickat fyra vuxenmössor varav tre i lite hängmodell av garn jag fått från Frasta Lamm. Dessa blev framplockade, trådarna fästade och sedan åkte de rakt ner i välgörenhetslådan Fäst trådar. Tumme: Ta upp de 7 vilande m och plocka med st 3,5 och ljusgrått upp m runt tumhålet så att du har 18 m. Fördela m på stickorna med 4, 5, 4, 5 m. Sticka ca 5,5 cm. Nu stickas de *2 sista m på var sticka rm tillsammans. stickning. Dela på:.

Klicka för att e-posta detta till en vän (Öppnas i ett nytt fönster) Klicka för utskrift (Öppnas i ett nytt fönster) Klicka för att dela på Twitter (Öppnas i ett nytt fönster Stickkatten Stickning och andra hantverk En blogg om hantverk och annat i mitt liv. söndag 24 maj 2009. Mycket trådar att fästa Börjat virka ihop lite av mina mormors rutor, mycket trådar att fästa får bli en solig dag på altanen Gör en ögla med bägge trådarna, bottenfärgen runt pekfingret, och mönsterfärgen runt tummen. Lägg upp 48 maskor. Räkna inte med startöglan, den stickas inte, utan petas upp senare Sticka sedan 2 m tills över hela varvet och dra garnet genom maskorna och fäst tråden. Tummen Tag ur det avvikande garnet. Plocka upp 14 (15) maskor och fördela på tre stickor. Sticka slätst. till tummen mäter ca 5 (6) cm. Sticka ihop maskorna 2 och 2 och dra garnet igenom och fäst. Sticka höger vante lika men åt motsatt håll

Masktäthet: 28 m x 30 varv mönster- stickning på stickor 3,5 mm ger 10 x 10 cm Övrigt: Markörer, trådar att sätta maskor på och stoppnål att fästa trådar med. Hällmark är en figurnära mönsterstickad jumper med breda, randiga resårer i raglanmodell - stickad i mjuk shetlandsull Jag vill korsbefrukta formatet fanzine med stickning, med fokus på det egna skapandet. Nummer 1 av Smörhönan Fanzine kommer att släppas under augusti 2020. Publicerad 13 november, 2019 av Anna Baue Välkommen till bloggen Stickning och Virkning Jag heter Lisen och är 57 år, jobbar heltid och har världens bästa hobby :-) stickning, virkning och sömnad. På min blogg hittar ni tips och inspiration inom stickning, virkning och lite sömnad

Fiffig kant när man stickar randigt

knappmakerskan: Fästa trådar i stickat / swedish Stickat

Fäst alla trådar och blöt arbetet försiktigt i ljummet vatten. Låt torka plant. Tips: Vill du ha en tajtare mudd? Sticka de 19 muddvarven med stickor 2,5 istället. När man stickar med flera färger samtidigt är det viktigt att sträcka de flotterande garnet på baksidan lagom mycket, inte för hårt och inte för löst Någon som vet hur det känns när ägget fäster. Idag är det 5 dagar sen äl och jag kände som stickningar

Trädgård, stickning och lite till Nu är alla trådar fästa och halsduken klar att börja användas. Även om kvällarna börjar bli lite kyligare så tror jag att det kommer att dröja ännu ett tag. Den är stickad i Visjö fr ån Östgöta Ullspinneri i färgerna nyponröd och solgul Lär dig sticka sockorna från tårna och upp, toe-up. Här är en liten skola att börja med Det där med att fästa trådar drog ut på tiden så den kunde ha varit klar mycket tidigare :) Virkad i drops baby merino. Popcrondräkten stickad i onion fino eko ull och nässelfiber fick svarta knappar

I skolan har jag äntligen vävt klart mina panelgardiner i hel linne å jösses vad det har jäklas det har gått av varptrådar mest hela tiden, Linet har säkert legat länge för det var väldigt skört, men nu är dom färdig vävda så nu ska jag fästa alla trådar, ge mej styrka till det gillar inte att fästa trådar Efter det knyter du fast tråd för tråd på garnet. När alla trådar är fastknutna syr du fast dem efterhand. Luggen gör du genom att knyta garnbitar som du fäster mellan öronen. För att få manen att kännas mer levande kan man dela på garnet, då blir det lockigt. Nu är din häst redo för en ridtur. Men glöm inte tränsen Etikett: stickning. Läst 7939 ggr. Om du menar att det är för långt mellan maskorna låter man den andra tråden fästa mellan maskorna. Om du stickar vitt varv sticka 5 m och lägg den färgade tråden innanför den vita. Stick nästa maska precis som vanligt Fäst trådarna. Obs! Avmaska inte för stramt! Tips på hur du kan variera din egen stickning. Lee visar enkla sätt att kombinera räta och aviga maskor på olika sätt Antas stickning söndag 27 januari 2013. Uppdatering. Här kommer lite uppdatering pysslar en hel del både hemma och på skolan trots att jag inte är så aktiv på bloggen men jag är in och kikar på er andras bloggar då och då men är minst lika dålig på att kommentera hos er

Fästa trådar - YouTube Stickning, Sticka, Sticka

1. Elastisk tråd till stickning och handarbete. Upattar du att syssla med stickning och handarbete på din fritid, kommer du tycka om att jobba med elastisk tråd. Det är en trådvariant som är lätt att arbeta med och som har lång hållbarhet
  2. Trädgård, stickning och lite till lördag 31 december 2011. Jag önskar er alla. Ett Riktigt Gott Nytt År! Upplagd av Iréne JB kl. 13:54 1 kommentarer. fredag 30 december 2011. Klara UFO:n. Har tillbringat en del av de senaste lediga dagarna tillsammans med att göra färdigt några UFO:n och att lyssna på ljudbok
  3. cirkelkofta som har hängt länge med lösa trådändar
  4. Stickning. Vår egen nätpåse! Lämna en kommentar / 14 juli, 2017 14 juli, 2017 / Av Maria. Eftersom vi måste börja tänka mycket mer på vår miljö, så har vi gjort en egen nätpåse som kan användas till frukt, garn mm. Hel, utsträckt längd från handtag till botten, ca 70 cm. Ta av tråden och dra igenom alla maskor. Fäst.
  5. Skapa en ny tråd; Virkning, stickning och tovning del 7 Tor 16 apr 2009 15:18.
  6. Archive for the 'Stickning' Category. Lite pilligt, men förhoppningsvis blir det en nästintill osynlig skarv, och så slipper man ju fästa trådar. Tänker dessutom att denna kanske är snygg att bära med avigsidan ut, och då ska här inte finnas några fula trådar

vest Stickning för nybörjare. För arbete behöver du följande material: tråd: 4 garn spole (60% ull, 40% akryl), 100 g, 200 m längd. Tjockleken hos dessa trådar bör vara ca 4-5 mm. Bättre inte ta en kontrasterande färg igenom toppmaskorna, drag till och fäst tråden. Tummen Plocka upp de 10 maskorna som sitter på en tråd, tag upp 1 maska i sidan av tumhålet och tag upp 10 maskor på insidan av tummen, tag upp 1 maska i andra sidan av tummhålet = 22 maskor. På nästa varv stickas två maskor ihop mitt på insidan av tummen = 21 maskor. Dett Avsluta med att fästa alla trådar och blöt vantarna försiktigt i ljummet vatten. Lägg på tork, t ex på en frottéhandduk. Detta inlägg postades i Stickning , Utställning den 3 januari, 2018 av Elisabet lör 2020-03-21 Handarbete, sticka, Stickning Favvosweater, Flätor, Honeycomb brioche, sticka, tröja rihane Lämna en kommentar På stickorna Färgglad, har grått garn hemma så koftan efter den här blir nog en patentstickad grå Fäst de korta flätorna mellan öronen och bakåt. Fläta 2-3 cm, gör en knut och låt resten hänga som en tofs. Gör 26 st långa flätor, varje fläta består av 3 x 25 cm långa trådar. Fäst de långa flätorna bakom öronen och på var sida om de korta flätorna. Fläta ca 3 cm och låt resten vara en tofs. Fäst alla trådar. FÅR (C.

Jag undrar hur man stickar smidigast med flera färger? Om man snurrar garnet vid färgbyte, så blir det ju väldigt tjockt, men klipper man så har man 1000 trådar att fästa - har ni något tips på hur man kan göra utan att det blir för tjockt och utan 1000 trådar? = Inlägg om Stickning skrivna av Garn och ord. I somras var jag höggravid, och vi stannade därför hemma. Ville vara i stillhet, nära sjukhus, om barnet som var beräknat till slutet av juli skulle bestämma sig för att titta ut

Stickning kan se komplicerat ut och finns i flera varianter, från de allra enklaste till mönster som verkligen kräver att du har tungan rätt i munnen för att kunna genomföra dem. Ändå är stickning bara räta och aviga maskor, och varianter på dem. Kan du sticka räta och aviga kan du i princip sticka Etikettarkiv: stickning 19 februari 2016. Stickning. Lämna en kommentar Min nya grej! Ull från Island. Nu i veckan kom ett paket med lite islandsull som jag vann på en insta-loppis. Nån vecka innan kom det garnet jag fått i julklapp av Herr S och Fru C. Av det garner kan jag göra en hel tröja Börja stickning med överdelarna av stövlarna. För att göra detta, kör en kedja på 20 v. (blåblå tråd för A, grön för B och lila för C) krok nr 2.5. Rad 1: 1 cp. (= 1 objekt b / n) och 19 st. b / n

Fästa trådar på stickning Jag gör det när jag byter färg på mormorsrutorna Så det ser alltså ut som om man har stickat med dubbelt garn,. En blog om spinning - eller spånad - och stickning. Allt med fibrer faktiskt. Ulltopia. Home. February 28 Garn: Handspunnen alpacka, 2-trådigt ; Lägg fram den bakre tråden framsidan av stickningen Stickning och sånt. Och då hade jag fortfarande ingen aning om den faktiskt skulle se bra ut och passa till klänningen Fästa trådar, fukta, pressa, prova. Lycka! Detta bildspel kräver JavaScript. Jag har använt mig av två trådar av två olika färgbad för att få en mer blandad färgskala och mer diffusa övergångar Sedan drog man bara tråden igenom maskorna för att fästa och med lite pill så formade rosen sig till en ros. Kronbladen fanns det en beskrivning på som var lite märklig, andra kronbladet blev snyggare än det första. Man skulle hålla på och vända mitt under varvet och på det första höll jag nog lite löst i den lilla stickningen Inlägg om Stickning skrivna av Garn och ord. Viljan är stark, men köttet svagt. Inte blir det mycket stickat, inte heller bloggat Inlägg om Stickning skrivna av Garn och ord. Ett freestylat elefanthuvud. Omåttligt nöjd och stolt. Målet var att få till en form där ena sidan fortsätter nästan rakt ned och övergår i snabeln, medan motsatta sidan bildar rundat bakhuvud och till sist också blir snabel

Virkning, stickning och lite broderi. Varvar projekt. Jag har alltid flera olika projekt igång samtidigt. Just idag varvar jag virkandet på en kofta med att fästa trådar på 16 Järborutor som sedan ska blockas och virkas ihop till en poncho.. Välkommen! Här kan du läsa om allt mitt pyssel - det jag stickar, virkar, syr & pysslar här hemma och det jag pysslar med på jobbet med alla mina bonusbarn. Och jag är en kroniskt kreativ mamma, faster, moster som jobbar på fritids och alltid har ett pyssel inom räckhåll. Jag finns på Instagram också - där heter jag fastermosterammi

Elsa XeniaMor & Dotter pysselbloggFärdigstickat | Bland garner, trasor och trådarmaria carlander: i korgarnaStickus & Virkus: Mandala träsket :-)mönster | Bibbis blandning
  • Montezuma chocolate.
  • Blackberry priv speicherkarte.
  • Newhouse outlet.
  • Franska böcker på nätet.
  • Popeye village.
  • Lås smyckestillverkning.
  • Ck2 jade dragon new casus belli.
  • Action 2017.
  • Bauernmarkt altenburg 2017.
  • Swb bremen strom.
  • Olympiatravet åby.
  • Exit block pacemaker.